BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Anda orang yang ke?

free hit counter
Download free web counter code here.

Monday, July 18, 2011

Makanan yang jarang2 order kat kedai...

Roti Canai

Eh macam salah entri je Roti canai nie... sebab roti canai ni memang favorite aku... kalo lepak2 kat depan TNB memang makan roti canai kat kedai adik comei tu... sekali makan x pernah satu.. selalunya dua r... hahahaha....

Nasi Kerabu

Ini pun makanan yang jarang2 aku order... First time, aku tengok nasi kerabu ni.. aku terkejut gak... sebab nasi nya warna biru.. hehe... itupun aku makan kat sarawak.. masa duk trgganu x pernah lak aku order.. tetibe kat sana aku teringin lak makan... tapi best r...

Roti naan

Kalo tempat aku kami panggil roti tempayan... rasa nya sama jer.. kuah je kita boleh pilih.. ayam ke daging ke kambing ke... ada mcm2 pilihan.... yang mula2 perkenalkan roti nan kat aku adalah uncle aku iaitu ayah nik aku (hamdan salleh)

Dia beli kat pasar malam jer tapi memang best.. sampai x cukup aku makan.. ahaha.. siap ambik motor pergi beli dua lagi roti nan... aku?.. kalo bab makan memang sanggup.. nasib baik la pasar malam tu dekat je dgn tempat aku... x sampai 5 minit pun.. hehehe...

Nasi Dagang

Nasi Dagang yang paling best adalah nasi dagang dari negeri terengganu... ewah2.... negeri kelahiran aku la..... tapi memang x dinafikan nasi dagang yang sedap datangnya dari terengganu... huhu... Paling aku suka time Hari Raya sebab time ni mesti nenek aku buatkan.. hehehe..
sodap tau!!

Nasi Beriani

Dulu.. aku masih ingat.. kalo time lunch je mesti pergi ke Bistro utk mkn nasi beriani.. kdg2 Fahmi belanja makan.. sekarang ni dia da jadi tunang kepada kawan baik aku jugak,,, cik fadilah.. satu pasangan yang serasi... tapi sekarang da jarang2 makan nasi beriani di situ...

Mungkin sebab jadual waktu kelas x begitu mengizinkan aku lepak2 kat sana... hahaha

Mee Kung fu

Ini pun jarang2 aku order.. tapi memang sedap pun mee kung fu ni kalo cara buatnya betul... aku dan member aku lisa ambik resipi mee kung fu ni untuk pertandingan memask di kolej aku... hahaha kami saja2 je masuk.. suka2.. tapi saingan kami memang semua nya pandai2 masak..
So kami ambik ini sebagai satu cabaran jugak la... hahahah

Laksa Sarawak

Ni favorite aku masa di Sarawak... Kalo x makan di Pasar Satok.. mesti aku makan kat cafe kolej alamanda dlm UNIMAS..... best sgt2...


0 Bagaimana komen anda?...: