BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Anda orang yang ke?

free hit counter
Download free web counter code here.

Wednesday, August 24, 2011

Tanda2 Allah S.W.T terima ibadah kita......



Pagi2 td aku telah mendengar sesi perbualan pengacara Malaysia Hari Ini (MHI) Ally Iskandar bersama 2 teman nya yang lain... Bersama-sama seorang ustazah jemputan (aku pun x tau nama nya sbb aku dengar jer, aku x tgok pun tV tue.. hihihi )


Topiknya pagi ini sangat menarik bagi aku.. iaitu tanda2 Allah S.W.T telah menerima ibadah kita sepanjang bulan ramadhan ini.. Setiap amalan yang kita laksanakan sepanjang bulan baik ini pasti ada ganjaran yang baik.. Namun, kita masih tidak mengetahui sama ada ibadah kita itu telah diterima-Nya atau tidak....


Ada beberapa petanda yang menunjukkan ibadah kita diterima oleh Nya... Antaranya adalah:-


1) Perubahan pada diri sendiri -iaitu berubah menjadi baik kepada yang lebih baik..


Mungkin pada awal bulan puasa kita merasakan agak terbeban dengan ibadah puasa ni (maklumlah 11 bulan makan jer keje... hihi) tetapi bila masuk minggu yang terakhir ini kita merasakan sayang untuk meninggalkan bulan yang mulia ini.. kerana kenikmatan bulan puasa itu telah memberi berkat kepada diri kita..


2) Lebih mudah melakukan solat..


Jika sebelum ramadhan atau awal2 masuk bulan ramadhan ni, kita jarang2 solat atau pun malas solat atau pun solat di akhir2 waktu... Tetapi kini, kita merasakan solat itu mudah dan kita selalu mengerjakannya di awal waktu...


Alhamdulilah.....


3) Rasa lebih tenang dari sebelum ini...


Perasaan yang kita tidak pernah alami sebelum ini adalah berasa lebih tenang dari biasa. Satu keadaan yang kita tidak boleh gambarkan melalui kata2 tetapi hanya kita sahaja yang dapat merasainya.


Itu antara tanda2 Allah S.W.T terima ibadah kita...... Sebenarnya ada banyak lagi yang dibincangkan tetapi saya da lupa apa tanda2 tersebut.


Semoga dengan apa yang saya kongsikan hari ini, dapat memberi sedikit harapan untuk mengejar malam Lailatul Qadar itu... Tingkatkan lagi amalan kita di bulan barakah ni sebelum ia meninggalkan kita semua....


Amin..........




0 Bagaimana komen anda?...: